Pro váš pohodlný nákup používáme Cookies. Pokračováním v návštěvě stránky souhlasíte s jejich používáním. Více informací, včetně informací o jejich odstranění a vypnutí naleznete zdeOK
Trabant. Legendární dvoutakt, který nešlo přeslechnout – ani přehlédnout. Pamatuju si, to bylo ještě na střední škole, jak měl jeden můj kamarád Ondra doma asi 4 trabanty po dědovi. Dlouho mě ukecával, abych se z Karlína jela podívat k němu na dědinu do (Poček) čti Počernic, že mě vyveze károu. To jsme ještě ani jeden neměli řidičák a ani rozum.
Bylo to fakt super - v půlce spanilé jízdy trabant chcípl, i napojili jsme ho tuzemákem neboť byl levnější než benzín a jelo se dál. Doteď si pamatuju, jakou měl barvu a když se stane, že někdo příjde a ptá se po hnědé barvě na tráboše, tak mi to vykouzlí úsměv na tváři... :-)
Jsem ráda, že tohle čte moje mamka až zpětně...
Tráboši jsou láska
V dobách NDR to nebylo jako dnes – „Jakou barvu chcete?“ byla spíš řečnická otázka. Trabanty se lakovaly v několika málo odstínech, které se často řídily heslem „co továrna zrovna měla“. I tak se ale dá dohledat poměrně široká paleta odstínů, nejznámější za mě třeba:
Trochu mě překvapilo, že se některé odstíny jmenují na svou dobu dost exoticky - jako třeba Baligelb (balijská žlutá)... po divokém googlení jsem zjistila, že tyhle "divočejší odstíny" tvořily teda jen 8% produkce, protože se moc neprodávaly a exotická jména jim byla dávána proto, aby majitelům dodávaly pocit unikátnosti a nádech dálav...Jelikož za hranice se v té době moc nemohlo, soudruzi přivezli exotiku k lidu.
Jinak celkově byla nejoblíbenější barva nečekaně bílá, šedá, světle modrá a taková ta vyblitě hnědá (doufám, že oceňujete moji přesnou terminologii ????).